Lulus Verifikasi Dewan Pers No.126/DP-Terverifikasi/K/X/2017

Perusahaan Feri di Johor Bahru Tawarkan Paket Istimewa untuk Berwisata ke Batam
Oleh : Redaksi
Senin | 03-08-2015 | 10:39 WIB
welcome-to-batam.jpg Honda-Batam
Foto: net

BATAMTODAY.COM, Batam - Kota Batam masih menjadi tujuan wisata bagi pelancong negeri jiran. Sungai Rezeki Sdn Bhd, perusahaan feri yang berpangkalan di Johor Bahru yang bekerja sama dengan Hotel Pacific Palace, menawarkan dua paket istimewa untuk pelancong ke Batam.

Direktur Sungai Rezeki Sdn Bhd, Jamaludin Kamal Ho, mengatakan, paket istimewa itu berupa tiket feri pulang-pergi dari Berjaya Waterfront Stulang Laut ke Harbour Bay Batuampar dengan diskon khusus serta penginapan di kamar Hotel Pacific Palace. Jalur feri dari Berjaya Waterfront Stulang Laut ke Harbour Bay di Batuampar, lebih cepat daripada ke Batam Center.

"Tawaran ini khusus untuk mereka yang ingin melancong dengan anggaran terbatas. Dan kita berbesar hati kerana mendapat dukungan daripada Hotel Pacific Palace," katanya seperti dinukil dari Harian Metro Malaysia.

Menurutnya, kerja sama dengan hotel bersangkutan juga diharap membantu perusahaan untuk mempromosikan Johor Bahru kepada masyarakat di Batam. "Inilah keunikan layanan yang disediakan. Selain harga ditawarkan bermula RM255 bagi tiket dan kmar, pada akhir pekan serta cuti umum pula RM 288 per orang," katanya.

"Di Harbour Bay, penumpang akan lebih selesa karena tidak sesak. Selain itu sangat dekat dengan kota serta kemudahan penginapan yang ada berdekatan," imbuh Ho. (*)

Editor: Roelan