Lulus Verifikasi Dewan Pers No.126/DP-Terverifikasi/K/X/2017

Siti Nurhaliza Akhirnya Hamil Setelah 11 Tahun Menikah
Oleh : Redaksi
Sabtu | 14-10-2017 | 12:14 WIB
Siti-Nurhaliza1.gif Honda-Batam

PKP Developer

Siti Nurhaliza.

BATAMTODAY.COM, Jakarta - Kebahagiaan tak terhingga tengah dirasakan Siti Nurhaliza. Ia kini tengah hamil anak pertamanya setelah 11 tahun penantian bersama suaminya, Datuk Khalid.

Siti Nurhaliza berbagi kabar bahagianya melalui akun Instagram pribadinya dengan mengunggah foto dirinya memamerkan perut buncitnya.

Setelah sepakat dengan sang suami, penyanyi asal Malaysia ini membuat pengumuman kehamilannya saat usia kandungannya memasuki empat bulan.

"Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya," tulis Siti Nurhaliza seperti dikutip Nova, Sabtu (14/10).

"Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya kerana allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar," lanjutnya.

"Suka untuk saya kongsi rasa syukur dan gembira kerana saya masih diberi menerima undangan untuk mengadakan konser, persembahan, kemunculan di televisi dan radio serta menjadi jurucakap kepada berbagai produk. Sayang sekali, kebanyakannya tidak dapat saya penuhi. Bagaimana pun, saya juga harus melunaskan beberapa tugas juga selepas ini yang bersesuaian dengan keadaan saya," lanjutnya.

Siti Nurhaliza berharap dengan adanya pengumuman kehamilannya ini, beberapa pihak pun bisa memaklumi kondisinya.

"Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas desus selama ini, telah terjawab karena saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini," tuturnya.

Di pengumumannya itu juga, Siti Nurhaliza menjelaskan harus beristirahat sejenak dari aktivitasnya di dunia tarik suara karena ingin fokus dengan kehamilannya.

Pelantun hits Bukan Cinta Biasa itu juga menyampaikan permohonan maafnya karena tak bisa memenuhi undangan diberbagai acara, beberapa bulan terakhir.

"Tujuan saya membuat pengumuman dan penjelasan ini juga adalah supaya pihak yang berurusan dengan pengurusan saya, supaya memahami keadaan saya yang tidak dapat memenuhi sebarang undangan sejak beberapa bulan lalu dan juga untuk suatu tempoh pada masa depan," tulis Siti Nurhaliza.

Sumber: Nova.id
Editor: Yudha